17. desember 2019
- Overlevering av hovedinnstillingen til kunnskaps- og integreringsministeren
13. november 2019
- Utvalgsmøte 20
28. og 29. oktober 2019
- Utvalgsmøte 19
9., 10. – 11. og 24. september 2019
- Utvalgsmøte 17 og 18
12. og 13. juni 2019
14. og 15. mai 2019
- Utvalgsmøte
- Studietur til Universitetet i Sørøst-Norge, Campus Vestfold
24. og 25. april 2019
7. og 8. mars 2019
30. januar og 11. februar 2019
10. desember 2018
- Overlevering av NOU 2018: 13 Kvalifisert, forberedt og motivert til kunnskaps- og integreringsminister Jan Tore Sanner
- Utvalgsmøte
16. og 17. oktober 2018
- Utvalgsmøte
Utvalgsmøte nr. ni brukte utvalget i sin helhet til å drøfte tredjeutkastet til delinnstillingen. Dette var siste møte før trykking av delinnstillingen.
- Utvalgsmøte og digitaliseringsseminar
- Møte om videregående opplæring og for samiske elever og i Finnmark
- Workshop med Elevorganisasjonen og Liedutvalget
- Hva skal videregående opplæring være?
- Roller og ansvar
- Nulteutkast til delinnstilling
- Bedriftsbesøk til Kongsberg Defence & Aerospace
- Om struktur og innhold i videregående opplæring
- Struktur og innhold i studieforberedende utdanningsprogram
- Struktur og innhold i yrkesfaglige utdanningsprogram
- Grunnkompetanse
- Skolebesøk Charlottenlund videregående skole, Trondheim
- Motivasjon og trivsel
- Yrkesforberedt
- Frafall
- Fagskoler
- Fremtidens videregående opplæring
- Hva vil det si å være studieforberedt?
- Hvordan legge til rette for at voksne skal kunne oppnå studiekompetanse/fagbrev/yrkeskompetanse?
- Utviklingen av dagens tilbud om videregående opplæring
16. oktober 2017
På utvalgets første møte ønsket statsråd Henrik Asheim lykke til med arbeidet. Kunnskapsdepartementet orienterte kort om bakgrunnen for å sette ned utvalget og orienterte også kort om relevante pågående prosesser i departementet. Tidligere sekretariatsleder for Ludvigsen-utvalget, Hege Nilssen, orienterte om arbeidet i utvalget.
Utvalget drøftet mandatet og overordnede problemstillinger de ønsket å se nærmere på.
………………………………………………………………………………………………………………………………………